18 October 2017

10 cele mai scumpe reclame din istorie



__________________________________________________________________________________

In materie de publicitate, cele mai mari marci, stiu care este pretul pentru a ne face sa visam. Totusi, pentru unele dintre acestea, pretul de realizare depaseste intelegerea. Bugetul multor filme frantuzesti pentru cateva minute de fericire. In fapt, fara sa fim surprinsi este vorba despre publicitatea facuta unor marci de parfumuri, de imbracaminte sau de masini. Iata asadar topul 10 al celor mai scumpe reclame din istorie …

10. Carlton Draught, It’s a BIG ad (2005) – 1,2 milioane de euro

Daca ei spun ca a fost o reclama scumpa, este pentru ca a fost scumpa. O parodie care sufla precum o apa de colonie peste aceste filme de dimensiuni reduse la preturi gigantice.

9. Honda – 5 milioane de euro

Pretul faraonic al acestui spot publicitar s-ar putea datora compexitatii de realizare (care ar putea fi reala, fara imaginile de sinteza) si a celor 600 de premii care au fost necesare pentru a o aduce pe linia de plutire. Un efect domino de o rara finete.

8. Pepsi, New Generation (2002) – 6 milioane de euro

Pentru a o plati pe Britney Spears din epoca de aur, a trebuit sa se aleaga un cec destul de mare. Pepsi ia in considerare istoria Statelor Unite de dupa razboi si a generatiilor care isi potolesc setea dupa ce beau din sticla uneia dintre cele mai mari marci ale Cola.

7. Chrysler, Born on Fire (2011) – 9 milioane de euro

O excursie locala pentru Eminem la volanul unui Chrysler. Multi-recompensat la Cannes (cea mai buna regie, cel mai bun scenariu, cea mai buna folosire a fundalului muzical si cea mai buna reclama auto). Se pune accentual pe ideea „Detroit-ita” (Detroit fiind locul in care se produce aceasta masina) pentru a aminti de produsele de calitate ale marcii, facute din otel si sudoare. „Orasul mama” dupa cum spune insusi Eminem avand in fundal „Lose Yourself”.

6. Aviva, I am John (2009) – 13 milioane de euro

O parade de celebritati (Bruce Willis, Macaulay Culkin, Ringo Starr…) pentru o reclama care nu a fost atat de bine primita precum se spera, si care a fost rapid data uitarii. Poate … pentru ca daca ar fi vrut sa ramana, ar fi trebuit sa fi fost credibila?

5. Adidas is all in (2011) – aprox. 20 milioane de euro

Brandul Adidas pariaza si el pe celebritati, dar nu numai pe cele din fotbal. Acesta se vrea multicultural si aduce pe scena celebritati precum Lionel Messi, David Beckham, Derrick Rose, dar si Katy Perry sau B.O.B. Adidas sau marca Urban Street. Cand esti adacat pe pamant (din perspectiva sportiva) cauta-ti suporterii in alta parte; iar la final castiga, e mult mai bine asa.

4. Nike, Scrie viitorul (2010) – 25 milioane de euro

Pentru campionatul mondial din 2010 Nike a pus in miscare toate mijloacele pentru a lansa una din cea mai scumpa campanie de publicitate din istoria sa. Inca o data bugetul exorbitant se explica prin casting: sportivi de cea mai inalta clasa, precum Wayne Rooney, Franck Ribéry, Cristiano Ronaldo, sau Didier Drogba vor lua cecuri cu multe zerouri. O reclama ce a placut la toata lumea, facand inconjorul Internetului si al YouTube-unlui. Un pariu de succes.

3. Guinness, Domino (2007) – 25 milioane de euro

Pentru a sarbatorii cei 80 de ani, Guinness (Cartea Recordurilor) ofera un spot publicitar care intra in categoría celor mai scumpe din lume. Punctele esentiale: 6 masini, 45 de dulapuri, 75 de oglinzi, 400 de pneuri, 10 000 de carti si 10 000 de piese domino. Nu, nu este vorba de bere, ci este mai mult decat atat, iar Guinness nu a aratat tot ce poate sa faca.

2. Nike, The Black Mamba (2011) – 30 milioane de euro

Realizat de catre Robert Rodriguez (El Mariachi, Desperado) impreuna cu celebritati precum Kobe Bryant (Black Mamba este numele de scena), Kanye West si Bruce Willis. Un scenariu in care gasim povestea salvarii lumii. Nimic un este prea frumos pentru a vinde incaltaminte.

1. Chanel nr. 5, Nicole Kidman ( 2005 ) – de la 27 la 35 de milioane de euro (in functie de sursa)

Chanel isi ofera o echipa de lux. Baz Luhrmann (regizor al Moulin Rouge), Nicole Kidman (cu un mic cec de 12 milioane de dolari, un fleac), Rodrigo Santoro si Karl Lagerfeld pentru a realiza vestimentatia (care valora fiecare in jur de 120 000 de euro). Colierul “Nr. 5” pe care-l poarta Nicole Kidman este realizat din aur alb si impodobit de 320 de diamante. Pe departe aceasta este cea mai scumpa reclama din lume. Vazand rezultatul, putem estima ca acestia au facut minutul sa fie foarte foarte scump …

Preluare Topito

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

__________________________________________________________________________________