24 October 2017

Top 10 citate din Cimitirul din Praga



__________________________________________________________________________________
www.semnebune.ro

Daca va place sa cititi si nu va opriti doar la lecturile romantice ar trebui cu siguranta sa considerati Cimitirul din Praga de Umberto Eco, o lectura obligatorie. La Stampa spune ca in Cimitirul din Praga, Umberto Eco imbina realitatea istorica si inventia literara, precizia documentara si placerea fabulatiei, hiperstructura narativa si efectele de clarobscur, fascinand cititorul, care din Risorgimento ajunge rapid la bonapartismul. Iata mai jos 10 citate din aceasta opera care sper sa va convinga sa o cititi: 10. Neamtul Traieste intr-o stare de perpetuu … [Read more...]


__________________________________________________________________________________

Top 10 citate din Britannia Road 22



__________________________________________________________________________________
http://fructitza.wordpress.com

Am mai spus si inainte ca cel mai bun lucru in dezvoltarea personala este cititul. Personal, citesc mult si imi place. Dar nu imi plac toate cartile si nu o sa spun lucrul acesta niciodata. Imi plac anumite carti, poate carti care au legatura cu viata mea si de obicei imi aleg lectura in functie de modul in care mi-ar afecta gandirea intr-o oarecare masura. Dostoievski, Albert Camus, Sven Hassel sunt doar unii dintre autorii mei preferati. Acum cateva zile am reluat lectura unei alte carti pe care o apreciez, aceasta fiind Britannia Road 22 (Amanda Hodgkinson). … [Read more...]


__________________________________________________________________________________

Zece citate din „Amurgul gândurilor” de Emil Cioran



__________________________________________________________________________________
Emil Cioran

Emil Cioran este unul dintre cei mai apreciaţi scriitori români în ciuda numeroaselor lucruri negative care s-au spus despre persoana sa. Născut în România, la Răşinari în 1911, acesta părăseşte ţara în 1940 şi se stabilişte în Franţa. În prezent se „odihneşte” în cimitirul Montparnasse alături de alţi români precum Eugen Ionesco sau Constantin Brâncuşi, dar şi de personalităţi precum Charles Baudelaire sau Edith Piaf. De-a lungul vieţii, a scris atât în română cât şi în franceză, însă a devenit faimos prin scrierile în limba lui Voltaire. „Amurgul gândurilor” … [Read more...]


__________________________________________________________________________________

10 pentru cunoaşterea personalităţii preşcolarului



__________________________________________________________________________________
joc

Dakmara Georgescu apreciază faptul că şcoala nu poate nici să ofere totul, nici să ceară totul de la elevi. Şcoala, ca loc ideal, ar trebui să fie în zilele noastre acel spaţiu în care copiii se socializează în acord cu standardele de conveţuire într-o societate democratică, învăţând în mod plăcut lucruri serioase şi profunde, care îi ajută să se cunoască mai bine, să înţeleagă lumea în care trăiesc. Astfel, este nevoie de un învăţământ modern şi performant, în care copiii să fie introduşi sistematic şi competent în marile domenii ale cunoaşterii şi acţiunii … [Read more...]


__________________________________________________________________________________

10 pentru o tehnică de predare prin cooperare



__________________________________________________________________________________
imagine1

Continuăm seria articolelor din categoria pedagogiei, de data aceasta, premisa acestor rânduri rezidă într-o analiză comparativă între o metodă de predare-învăţare tradiţională şi o metodă care promovează învăţarea prin cooperare, cu exemplificarea celei din urmă, în speţă, recomandarea unor detalii (pe care le-am putea numi) tehnice, cum ar fi un “joc-exerciţiu” care poate fi aplicat în procesul de învăţare în învăţământul preşcolar.   10. Metoda demonstraţiei Metodă de predare-învăţare în cadrul căreia mesajul de transmis către copil se cuprinde într-un … [Read more...]


__________________________________________________________________________________

10 efecte formative ale predării–învăţării integrate



__________________________________________________________________________________
KIDS

În educaţia timpurie, predarea-învăţarea integrată semnifică modul în care cadrul didactic integrează conţinuturile mai multor domenii experenţiale, exploatând resursele din mai multe centre de activitate cu scopul atingerii mai multor obiective de referinţă. 10. Organizarea învăţării Prin abordarea activităţilor în formă integrată, organizăm învăţarea ca un revizor, un moderator, ajutăm astfel copii să înţeleagă, să accepte şi să exprime opinii personale, emoţii, sentimente, să fie parteneri în învăţare. 9. Activitatea integrată Desfăşurând activităţi … [Read more...]


__________________________________________________________________________________

„O altfel de confruntare”… de nota 10 – Comunicarea formală vs comunicarea informală



__________________________________________________________________________________
comunicare

Comunicarea reprezintă unul dintre cele mai dificile aspecte ale muncii unui manager. Sursa majorităţii problemelor de comunicare o constituie diferenţa dintre conţinutul mesajului sau impactul pe care managerul intenţionează să-l transmită şi modul în care ceilalţi membri ai organizaţiei recepţionează mesajul. Comunicarea se află, fără îndoială, în topul primelor cinci probleme cu care se confruntă orice manager, deoarece comunicarea reprezintă unul din principalele sale motive de îngrijorare. 10. Modalităţile de comunicare Oamenii comunică verbal unii cu … [Read more...]


__________________________________________________________________________________

Decalogul lui Horaţiu Mălăele



__________________________________________________________________________________
Horatiu Malaele, Rataciri

Există oameni excepţionali care nu apar la TV şi care nu fac acte de bravură numai pentru a-şi vinde imaginea. Aceştia sunt cei care cugetă în tăcere. Ideile lor nu sunt promovate decât pentru cei care sunt interesaţi să-i citească şi să-i cunoască. Un astfel de om este Horaţiu Mălăele. În „Rătăciri”, cartea publicată în anul 2012, actorul a prezentat cele 10 porunci sub o formă nouă, adaptată omului din zilele noastre. 1. Nu îţi crea o imagine falsă. Este incomodă, greu de întreţinut şi uşor de depistat. Există oameni nemulţumiţi de ei înşişi. Se simt … [Read more...]


__________________________________________________________________________________

10 pentru predarea eficientă în societatea postmodernă



__________________________________________________________________________________
scoala moderna

Şcoala, ca o oglindă a societăţii, reflectă „în mic” ceea ce, la nivelul colectivităţii, întâlnim la alte dimensiuni: crize, succcese, mentalităţi, stereotipuri, speranţe, neîmpliniri. Ca urmare, însăşi şcoala a început să funcţioneze după logica economiei de piaţă. Educaţia este un „bun” care trebuie să satisfacă nevoile „clienţilor” săi. Deşi unii specialişti în educaţie nu sunt de acord cu viziunea instrucţiei ca „bun de consum”, se pare ca această perspectivă este cea mai profitabilă, deocamdată, deoarece aşa se stimulează creşterea calităţii în … [Read more...]


__________________________________________________________________________________

10 pentru „jocul de rol” în învăţământul preşcolar



__________________________________________________________________________________
copil

Copilul – spunea marele pedagog elveţian Ed. Claparede – este o fiinţă a cărei principală trebuinţă este jocul… această trebuinţă spre joc este ceva esenţial naturii sale. Trebuinţa de a se juca este tocmai ceea ce ne va permite să împăcăm şcoala cu viaţa, să procurăm copilului acele mobiluri de acţiune care se consideră de negăsit în sala de grupă. Dat fiind faptul că o contribuţie importantă la pregătirea copilului pentru şcoală rezidă în jocurile didactice pentru dezvoltarea limbajului, în acest articol, echipa zeceîntop.ro vă delimitează unele dintre cele mai … [Read more...]


__________________________________________________________________________________