13 December 2017

Top 10 alimente de post sănătoase



__________________________________________________________________________________

Perioada Postului poate părea o corvoadă pentru mulţi dintre români  mai ales pentru că se scot din alimenţie produse de bază precum carnea, ouăle sau lactatele. Pentru a rezista cu brio acestei perioade este foarte important să consumăm cât mai multe alimente de post variate şi sănăoase, motiv pentru care urmează un top al alimentelor sănătoase de post :

10. Boabe de fasole

fasole

Boabele de fasile reduc colesterolul  şi previn apariţia bolilor de inimă. Un mare avantaj al acestora este acela că pot fi preparate în foarte multe moduri, uşor, ieftin şi înlocuieşte cu succes chiar şi făina alba în reţeta vegane pentru prăjitura negresă.

9. Seminţe de cânepă

seminte de canepa

Seminţele de cânepă conţin 30% proteine, abundă în acizi graşi esenţiali omega 3 şi omega 6, calciu, magneziu, fier şi vitamina E. Le găsiţi la orice plafar sau magazin cu produse naturiste şile puteţi adăuga în tot felul de salate sau le puteţi fierbe în apă sau lapte.

8. Germeni de lucernă

germeni lucerna

Mai puţin cunoscuţi de către români, germenii de lucernă au efecte terapeutice deosebite datorită nutrienţilor pe care le conţin : proteine, enzime digestive, aminoacizi esenţiali, betacaroten, minerale etc.

7 .Quinoa

 quinoa

Quinoa conţine foarte multe proteine, foarte puţine grăsimi ,în tip ce germenii îşi sporesc valoarea nutriţională : vitamina A, complexul de vitamine B, D, E, K, acid folic , minerale precum calciu, fier, cupru, potasiu, zinc, fosfor etc. O poţi adăuga în diverse salate cu legume sau să o prepari cu apă şi sare. Se găseşte în magazinele naturiste.

6. Soia

soia

Soia este un aliment foarte des consumat de către români, în special în perioada postului. Aceasta conţine substanţe care ajută la funcţionarea creierului, arde grăsimile, scade colesterolul şi , în plus, consumul de soia a fost asociat cu o rată redusă a cancerului la sân.

5.Alge Marine

 alge marina

Deşi mai puţin cunoscute la noi, algele marine sunt foarte apreciate în alte ţări datorită propietăţilo benefice pe care le au. Acestea conţin aproximativ 50% proteine ( la fel ca ouăle şi carnea ) şi le găsiţi în magazinele naturiste.

4. Mei

mei

Deşi mai puţin utilzat de români, meiul este foarte bogat în fier, magneziu, potasiu, vitamine din complexul B şi vitamina E. În plus, îţi oferă energie,ajută la digestie şi elimină acidul în exces. Să nu uităm că poate fi folosit în diverse preparate ca înlocuitor mult mai sănătos al orezului alb.

3. Ciupercile

ciuperci

Ciupercile sunt printre cele mai des folosite alimente în perioada de post datorită posibilităţilor diverse în care pot fi gătite , dar şi  efectelor pozitive asupra organismului nostru, motiv pentru care se află pe locul 3. Acestea au efect antitumoral datorită principiului numit lentanin , lucru care îi fac pe japonezi să consume zilnic ciuperci.

2. Năut

naut

Năutul este din ce în ce mai folosit de către români în diverse preparate datorită calităţilor sale nutritive extrem de importante pentru organism. Este o plantă vegetală, bogată în săruri minerale precum calciu, fier , magneziu şi conţine complexul de vitamine B. Totodată, năutul scade colesterolul şi împiedică acumularea de zahăr în sânge.

1. Linte

linte

În afară de posibilităţile multiple în care o puteţi prepara şi gustul bun, lintea are şi un conţinut ridicat de proteine şi o găseşti în diverse culori. Se prepară foarte rapid şi o poţi folosi, de exemplu, în tocăniţe, supe cremă sau pateuri vegetale.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

__________________________________________________________________________________

Comments

  1. ador ciupercile…as manca mereu…dar cum orice lucru folosit in exces dauneaza…ma abtin 🙁