19 August 2017

Top 10 cântece minunate acompaniate de acordeon



__________________________________________________________________________________

Când ai ajuns într-un punct ca şi compozitor, în care simți că ai auzit şi ai cântat totul, atunci apare nevoia unei schimbări. Indiferent ce ar putea fi; pentru unii, schimbarea poate veni sub forma unei excursii prelungite în Africa, o nouă combinație de medicamente (nu e recomandată) sau pur şi simplu alegând un instrument pe care mulți nu îl echivalează cu un statut rock.
Un instrument care se potrivește în special acestei descrieri este acordeonul. În aceste zile, este posibil să auzi în Europa pe cineva cântând la acordeon, poate un cântăreţ ambulant. Urmează 10 astfel de cântece:

 

10. Angry White Boy Polka

Weird Al Yankovic

Acest cântec venit din partea băiatului cu parul creț, un fel de cântec parodie, Weird Al Yankovic – care apare pe albumul câștigător din 2003 Poodle Hat – este exact ceea ce spune că este: un băiat alb supărat. Înarmat cu o aparentă copilărie chinuită cu lecțiile de acordeon, Weird Al face un pamflet din 13 cântece într-unul singur… în stilul înnăscut de polca.
Fiind un album tocmai din 2003, el se adresează „băieților albi nervoși”, dar diferiți faţă de Papa Roach, System of the Down, the White Stripes, the Strokes, P.O.D., Limp Bizkit şi Eminem. Imitația poate fi cea mai sinceră formă de flatare, dar acesta este complet diferit de ceilalți.
Cele mai bune momente: atunci când The Strokes „Last Nite”, este redat pe furiș, sau când P.O.D. „Youth of a Nation” este redat de o trompetă ‘wah-wahs’.

 

9. Karla cu K

The Hooters

Poate nu știai asta, dar albumul comercial de debut al lui Cyndi Lauper „She’s So Unusual” (exemple de melodii de pe album „Time After Time”, „All Through the Night”, „Girls Just Want to Have Fun”, etc.), au fost în mare parte scrise de către membrii formației Hooters (Rob Hyman şi Eric Bazilian).
„She’s So Unusual” a mai fost produs şi de Rick Chertoff, care a înscris formația la casa de discuri Columbia Records şi a produs trei albume. Deci, practic, pentru acest album, formația Hooters a fost formația din spate pentru Cyndi Lauper.
Aşadar nu ar trebui să fie o surpriză că sensibilitățile lor incontestabile de compozitori să apară evidente în muzica lor. Un lucru pe care îl arată, de la album la album, este lipsa trupei de complezenţă. Dorința lor de a explora sunete noi şi diferite a rezultat în alegerea unor instrumente neconvenționale în concertele lor, de la melodica mandolină (chiar un hibrid între chitară-mandolină) la acordeon. Acest cântec oferă altceva, cu o sensibilitate pop care vorbește despre tradiția folk, precum şi de alte lucruri pe care o trupă ar trebui să le facă; adică respectarea structurii, în timp ce sfidezi limitele.

 

8. Începe să porți violet

Gogol Bordello

Gogol Bordello se ocupă cu un gen care nu e atât de popular numit „punk țigănesc”, care este o muzică ce poartă forța obraznică şi energia frenetică a cântecelor punk, în timp ce o scufundă într-un ceainic European distinct. Melodiile lor abundă cu tot felul de melodii şi instrumente (de exemplu acordeon şi vioară) pe care te aștepți să le auzi la o recepție de nuntă rusească.
Condus de către puternicul şi obraznicul Eugene Hutz, cu o atitudine punk şi vulgară, rezultatul muzicii sale este unul jucăuş. Dacă luăm acest cântec, a cărui semnificație este cam obscură: refrenul sună cam așa, „Începe să porţi mov, să porți mov. Începe să porți mov pentru mine. Toată judecata şi inteligenţa vor dispărea, vă promit. Este doar o chestiune de timp”.

 

7. Kokomo

The Beach Boys

Experimentul Beach Boys în mai multe moduri; ei – dar mai ales Brian Wilson – au pionierat mult pentru armonia vocală şi structurile cântecelor avangarde, dar au şi tendința de a încorpora instrumente care în mod normal nu se pot amesteca (de exemplu ascultă „Good Vibrations” a formației Pet Sounds, care are clavecin, theremin şi violoncel dincolo de ustensilele tipice rock-ului). În cel din urmă hit al său, din 1988, „Kokomo”, piesa evocă un ritm distinct, californian cu ajutorul tobelor de oţel, a acordeonului şi desigur a unei armonii epice.

 

6. Rox in the Box

The Decemberists

Cântecul „The King is dead” evocă o melodie plină de sensibilitate, o melodie folk pasională, care îmbină vioara, chitara acustică şi un duet bărbat – femeie (compozitorul şi cântărețul de folk Gillian Welch e acompaniat de Colin Meloy). Apoi cântecul S.S. Blow-Me-Down at the bridge – care apare imediat după al doilea refren – care e acompaniat de acordeon până când melodia ajunge la ‘land ho’.

 

5. Fourth of July, Asbury Park (Sandy)

Bruce Springsteen

Cum ar fi un cântec Bruce Springsteen fără toate clopotele şi fluierele şi instrumentele sale tainice? Ei bine, ar fi probabil mai mult ca un cântec de-al lui John Mellencamp. Saxofonul şi instrumentul glockenspiel sunt folosite cu regularitate în cântecele lui Springsteen, dar acest cântec se străduiește mai puțin: în primul rând piesa se bazează pe chitară acustică, cu mârâitul inconfundabil a lui Boss şi un acordeon persistent pe fundal. Un cântec gălăgios de dragoste pentru omonimul „Sandy”, delicatețea sentimentului şi restaurantul francez evocat prin intermediul acordeonului nu prea reușește să fie ceva subtil şi romantic. Uneori frumusețea nu poate fi găsită în branză, dar o poți numi frumseţe fondue.

 

4. A Candle’s Fire

Beirut

Beirut ca o unitate muzicală, este ceva mai mult decât o extindere a ideii compozitorului Zach Condon. Muzica lui este puternic înfrumusețată de instrumente rock (trompetă, corn, acordeon), iar acest lucru are foarte mult de-a face şi cu educația lui. Condon a recunoscut că a fost influențat de muzica trubadurilor mexicani din orașul său natal mexican (de asemenea a mai cântat jazz într-o trupă în tinereţe), precum şi de muzica diversă pe care a ascultat-o când a lucrat la un teatru străin. Această piesă în special (de pe ultimul album, 2011 The Riptide) exemplifică cel mai bine gusturile sale în materie de muzică. Primul lucru pe care îl remarcăm aici sunt câteva respirații scurte din plămânii acordeonului, înainte de a se îneca de exploziile trompetei, dar cele opt respirații formează fundația melodiei, oferind vântul de sub aripile tot mai mari. Forma piesei este „strofică”, ceea ce înseamnă că fiecare verset are aceeași muzică, dar cu versuri diferite, o repetare simplă dar de eficienţă beirutiană. Vocalele netede şi pline de pasiune alunecă în timpul melodiei, care durează puțin peste trei minute, în timp ce versurile ne invită să ne bucurăm de micile plăceri cât încă mai durează.

 

3. Neighborhood #2 (Laika)

Arcade Fire

Acest cântec a lui David Bowie, „Arcade Fire”, un album vestit, exemplifică doar de ce trupa este atât de maiestuoasă. Straturile frumuseții sunt profunde, dar niciodată atât de multe încât să nu te afecteze şi să doreşti să-l fredonezi după ce-l asculți odată. La această melodie s-au folosit chitara, vioara şi un acordeon pentru a le lega pe toate şi a face atmosferă. Rezultatul nu este unul sintetizat sau care să nu te impresioneze.

 

2. You Are the Everything

R.E.M.

În 1988, albumul Green a marcat o mulțime de schimbări pentru trupă, mai ales la partea sonoră. Pe acest album, liderul trupei Michael Stipe, i-a îndemnat pe membrii trupei să nu cânte melodii în genul celor ale trupei R.E.M., insistând ca trupa să iasă mai mult din zona lor de confort. Şi așa au şi făcut. Pe acest album, apar noi completări asupra compoziției tradiţionale a vocii, chitarei, bas-ului şi uneori şi a pianului cu puţină mandolină şi acordeon, care îşi fac simțită prezenţa în mai multe cântece. O melodie în special „You are everything”, îl prezintă pe chitaristul Peter Buck la mandolină şi basistul/pianistul/multi-instrumentalistul Mike Mills la acordeon. Rezultatul este mai frumos decât a fost anticipat. Şi aşa cum această trupă a continuat să cânte pentru încă 20 de ani, trupe ca Radiohead şi Decemberists merg pe urmele lui T-Rex.

 

1. Boy In the Bubble

Paul Simon

Geniul din compoziția lui Paul Simion a fost cauza atât a intimidării cât şi a venerației contemporanilor săi (potrivit declarațiilor lui). Are un caracter greu de mulțumit care cu siguranță este o sursă mare de agonie personală, dar care în cele din urmă este răsplătit cu un album plin de pietre prețioase aranjate cu grijă, care e fără defecte, iar acest lucru nu este accidental. Pe albumul lui Simon, „Graceland” (1986), cel mai frumos tur al Africii ca şi ghid, el îi lasă pe exploratori să alerge liberi pe primul album, iar piesele sunt acompaniate de acordeon. Sună ca şi cum ar fi fost conceput pentru chitară,dar în ultimul minut a fost adaptat pentru acordeon după ce i s-a rupt coarda chitarei în timpul unei sesiuni de înregistrare. Totuși e genial, chiar şi după atâţia ani.
Am ratat vreun cântec acompaniat de acordeon? Anunțați-ne în secțiunea comentarii.

Top 10 cântece minunate acompaniate de acordeon listă YouTube

Preluare TopTenz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

__________________________________________________________________________________