18 October 2017

Top 10 cele mai amuzante reclame din toate timpurile



__________________________________________________________________________________

Nu este o noutate pentru nimeni faptul ca umorul este subiectiv, insa de-a lungul timpului cateva spoturi publicitare au reusit sa eclipseze prin hilaritatea lor opinia publica. Cum nici o alta campanie aparuta intre timp, creatie a diverselor agentii de publicitate, nu s-a postulat drept concurent egal pentru acestea, reclamelor in cauza merita dedicat un top 10. O clasificare a imaginarelor vizuale mainstream din ’80 pana in prezent.

 

10. ‘Stuffed’ – Apple (2007)

Declansatoare de rasete subtile, nu dintr-acelea isterice, reclama celor de la TBWA ‘Get A Mac’ realizata pentru Apple a fost un adevarat comic de situatie pentru perioada respectiva. Construita in jurul unui cuplu arhetipal – Justin Long in rolul omului normal vizat ca si o parte din publicul tinta si John Hodgman in ipostaza de calculator vorbaret – spotul publicitar nu dezamageste, oferind 30 de secunde de un minunat amuzament.

9. ‘Whale Song’ – Holiday Inn (2006)

Inainte de a deveni imaginea celor de la PlayStation, Jerry Lambert a imbratisat unul dintre rolurile campaniei celor de la Fallon’s Holiday Inn – Business Guys. Un maestru al carismei, acesta a furat toate luminile reflectoarelor ce erau axate pe reclamele din strategia campaniei mentionata mai devreme, inclusiv in aceasta unde imita sunetele produse de o balena in confortul camerei sale de hotel transformata in biroul de la serviciu.

8. ‘Bus Station’ – Starburst (2007)

Companiile producatoare de bomboane am mers mereu pe comedia absurda in promovarea produselor, dand nastere unui nou trend intitulat oddvertising ce transpune publicul tanar in spatiul senzatiilor tari. Iar cand vine vorba de astfel de personaje ce contureaza imaginarul vizual , nimeni nu il poate detrona pe Little Lad a celor de la Starburst, rol interpretat de Jack Ferver.

7. ‘Pinata’ – Skittles (2008)

O alta reclama ce intra sub eticheta de oddvertising este cea de la TBWA/Chiat/Day pentru Skittles, o creatie in atingeri mai bolnavicioase ce ne infatiseaza un barbat-pinata aflat la recuperare dupa un atacat vicios din partea unui coleg de lucru. Punctul culminant al spotului se nucleizeaza in scena plansului provenit de la persoana in cauza, o secventa ce aduce la un loc barbatul, plansul si disperarea de sine.

6. ‘Mr. Really, Really, Really Bad Dancer’ – Bud Light (2003)

http://www.youtube.com/watch?v=yFfq6J-rKns

‘Real Men of Genious’ pentru Bud Light realizata de agentia DDB Chicago in care silueta masculina saluta in detalii de ovatie legiunea eroilor este, probabil, una dintre cele mai bune si amuzante campanii de radio din toate timpurile, nici spotul TV nefiind de omis. Vocile regasite in acest context publicitar apartin lui Pete Stacker si lui Dave Bickler in compania unor dansatori lipsiti de talent ce decoreaza vizualul spotului.

5. ‘Whassup?’ – Budweiser (1999)

O alta campanie ce a piperat cultura este cea oferita de Budweiser – Whassup, un scenariu ce ni-l ofera pe Charles Stone III si prietenii sai prostindu-se la telefon, la interfon, cat si fata in fata. Un spot contagios si hilar, de o originalitate debordanta ce a acaparat America. Nu a durat mult pana cand consumatorii sau non-consumatorii de Budweiser foloseau cu frecventa aceasta reactie verbala mulata la diverse contexte.

4. ‘Terry Tate’ – Reebok (2003)

Creata de Rawson Marshall, reclama ni-l aduce pe Lester Speight Thurber in rolul lui Terry Tate, un barbat cu atitudine de fundas care isi ataca colegii cand acestia fac greseli. De un umor debordant, acestuia ii sunt pregatite replici briliant de agatatoare precum You kill the Joe, you make some mo! si multe altele.

3. ‘Gorilla’ – Cadbury (2007)

Un concept nou ce ne introduce gorila ca si personaj principal in promovarea produsului ce insuseste o intorsatura de situatie mai mult decat comica. Aceasta este transpusa intr-o stare de euforie totala pe melodia In the air tonight a lui Phill Collins. Odata cu ajungerea la momentul solo-ului de tobe, liniaritatea reclamei trece in spatiul dinamicului redand o scena descriptiva a muzicii anilor ’80. O reclama minunata, vivida si ciudata, in acelasi timp, datorita acestei noi abordari – o gorila care performeaza la tobe.

2. ‘Where’s the Beef?’ – Wendy’s (1984)

Persoane in varsta si sugestivitate subtila. Clara Peller, 81 de ani in acel moment, a creat o adevarata miscare culturala prin simpla miscare in spate si in fata a capului, privire senila si asezatul in cuvinte a sloganului. Realizata de scriitorul Cliff Freeman, Donna Weinheim si Joe Sedelmaier pentru agentia Dancer Fitzgerald Sample, reclama isi merita, fara dar si poate, locul secund in acest top.

1. ‘Bear’ – John West Salmon (2000)

O alaturare a doua mari concepte din advertising – ursul ( publicitatea cu animale ) si lovitura sub centura – de un mare succes caracterizeaza aceasta reclama britanica promotoare de salmon la conserva a lui Leo Burnett. Inceput ca un documentar despre ursi si cum acestia pescuiesc pestele, spotul trece in partea hilarului in momentul in care ritualul ursului este intrerupt de un barbat ce isi face o intrare galagioasa in scena, determinat sa lupte cu impunatorul animal intru castigarea celui mai bun peste. Detaliul cel mai uimitor pentru care aceasta campanie isi merita locul de cinste in top este cu desavarsire lovitura sub centura pe care omul o face cadou marelui Grizzly.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

__________________________________________________________________________________