18 October 2017

Top 10 reclame meschine



__________________________________________________________________________________

Oricât de mult ai miza pe bunătatea fundamentală a omenirii ca lege universală, cert este că, în timpul său liber, individul își exercită în voie ocupația de ființă haină. Și-asta ar fi partea cea mai distractivă în legătură cu rasa umană. De la pofte, la egoism, răzbunare, violență sau ambiția de-a fi vătămată și capra colocatarului, toate micile răutăți și defecte de caracter care ne fac oameni în adevăratul sens al cuvântului prezintă un potențial nesfârșit, numai bun de a fi valorificat prin comedie, iar umorul negru e delicios! N-a trecut mult până ce mințile creative din advertising au sesizat asta și-au început să substituie o parte din promisiunile dulci ale mesajelor publicitare cu unele care ne iau în calcul nevoia de râcă. Acestea au ajuns, apoi la consumatori, care, fie că slăbiciunile personajelor au rezonat cu ale lor, fie că i-a uns pe suflet necazul altora, au salutat meschinăria simpatică a reclamelor în cauză cu câte-un zâmbet în colțul buzelor.

 

10. Primola – O plăcere personală

Primola a făcut un lucru un pic neortodox la vremea aceea pentru un brand de ciocolată – a substituit senzualitatea asociată în general acestui tip de produs cu ideea egoismul pe care sloganul îl încurajează în mod deschis. Campania ne-a convins că dragostea și armonia merg mână în mână doar până în punctul în care ciocolata intervine în ecuație. Din acel moment, regulile jocului se schimbă radical: avem de-a face cu o competiție de cuplu cu iz ludic între doi îndrăgostiți care-și cunosc prioritățiile. Oricât de mult ai ține la celălalt, pare a nu se ridică la înălțimea bucuriei bolnave de a-i râde în nas în timp ce salivează neputincios.

 

9. Oikos

Danone s-a prezentat la Super Bowl-ul de anul acesta cu un spot care fructifică aproximativ aceeași idee: ce e bun se cere revendicat, chiar și în relația de cuplu. Dacă în cazul tabletei Primola îndrăgostiții puneau la cale planuri și se sfidau reciproc cu viclenie pentru câteva bucățele de ciocolată și satisfacția de-a fi stârnit ciuda și disperarea în inima celui drag, aici intervine forța brută. Pretextul este acela al scenei domestice. Cei doi se află la masă, unde ai zice că împart o gustare, dar el o tachinează. Îl puteți recunoaște în rol de El pe John Stamos din „Casa plină”. După cum ziceam, el o tachinează și-o tachinează un pic prea mult. Așa că ea îi explică politicos că paradigma patriarhală a expirat odată cu imaginea cool a unchiului Jesse.   

 

8. Carlsberg Export

De la „posibil cel mai bun iaurt din lume” la… „probabil cea mai bună bere” (coincidența pare un pic cam mare), chiar dacă asocierea celor două nu e indicată. Carlsberg, făcând parte din sectorul premium, și-a propus la un moment dat să se concentreze asupra vânzărilor din puburi, astfel că și-a retras sticlele din magazinele din afara țării sale de origine. Pe măsură ce a cucerit piețele externe, s-a hotărât să revină asupra deciziei și să reintroducă produsul la raft. Astfel, în locul berii pentru export cunoscută sub denumirea Carlsberg Hoff, a apărut Carlsberg Export și cu ea și o nouă campanie de promovare. De aceasta s-a ocupat agenția Saatchi & Saatchi, care a avut inspirația de a reorienta atenția de la consumatori la cei care îi aprovizionează: danezii. Când vine vorba despre berea pe care o îndrăgesc, danezii nu par a avea nici o lege. În realitate, Danemarca are la dispoziție câteva sortimente deosebite de bere Carlsberg produse doar pe teritoriul său.

 

7. Schweppes – Un pic mai înțepător

Schweppes și-a conturat imaginea în jurul conceptului de efervescență, înainte de a trece la altele. Campania care pune în valoare caracterul „înțepător” al tonicului se referă, deci, cu umor la aciditatea sa propriu-zisă, utilizând-o abil și elegant pe cea metaforică. Nu degeaba îl vedem fiind consumat de cei mai feroce prădători.

 

6. Levi’s 501 – Voodoo

Publicitatea realizată pentru Levi’s se adresa, pe vremea de odinioară exclusiv tinerilor bărbați, considerându-i pe aceștia principalii clienți. Prin urmare, reclamele Levi’s debordau de virilitate, spirit american și, implicit, hituri ale anilor ’50 ce le serveau adesea drept coloană sonoră. Cu timpul, și-au extins orizonturile. Femeile au început să apară în spoturile lor depășindu-și condiția de simple cuceriri, iar bărbații au devenit ceva mai vulnerabili… dar, în orice caz, nu din pricina blugilor.

 

5. Panda

Panda este numele unui brand de brânzeturi al companiei egiptene Arab Dairy, specializată pe produse de lactate. Ideea unui urs panda instabil din punct de vedere psihic aparține unei micuțe agenții locale – Elephant Cairo – care, în ciuda faptului că operează cu o echipă de numai patru oameni, a reușit să câștige câteva distincții impresionante cu această campanie. Mai mult, videoclipul a devenit viral în scurt timp, probabil din necesitatea de a alerta publicul vizavi de ororile pe care Panda le poate provoca atunci când nu înțelegi de vorbă bună. Pentru contrast, în fundal audiem obsesiv „True Love Ways” al lui Buddy Holly, dar devine imediat evident că nu este nimic candid în legătură cu Panda.

 

4. Pepsi – Nașul

Vă amintiți, probabil, cele câteva reclame la Pepsi care făceau apel la nostalgia consumatorilor, evident a adulților familiarizați cu „Nașul”. Spoturile de acest gen mizează, de asemenea, pe credibilitatea asociată filmului. Pentru publicul mai tânăr, are, totuși, de oferit aceeași doză de umor ce rezultă din situație. La urma urmei, coeficientul comic al agresivitatății crește odată cu drăgălășenia sursei. Aici intervin gropițele lui Hallie Kate Eisenberg. Înainte de discursul mafios observăm, însă, că Pepsi își permite să indice brandul rival față de care se diferențiază și nu putem decât să ne întrebăm: cum rămâne cu fairplayul în competiție?

 

3. Doritos – Cel mai bun prieten al omului

Cum nu puteau lipsi tocmai mita și secretele întunecate din topul curent, vă propun reclama la Doritos care, prin vot democratic, și-a câștigat dreptul de a fi de asemenea proiectată în timpul Super Bowl-ului. Interesant este că Doritos nu a angajat profesioniști creativi pentru clipul cu care avea să se prezinte, ci a selectat reclama în maniera precizată, în urma unui concurs cu premii substanțiale pentru fanii talentați – „Crash The Super Bowl”, care a devenit deja o tradiție a brandului.

http://www.youtube.com/watch?v=y3bqbJduK2w

 

2. Zazoo

Pe principiul e mai ușor să previi, Zazoo își propune să sperie potențialii părinți incompetenți cu ceea ce a ajuns să fie unul dintre cele mai populare spoturi publicitare a cărui difuzare a fost interzisă.

 

1. The Young Director Award – Born to create drama

The Young Director Award este numele unui concurs din cadrul Festivalului Internațional de Advertising Cannes Lions. Promovarea acestuia merge pe ideea conform căreia creativitatea, spiritul de observație și teribilismul adiacent ar fi chestiuni intrinseci cu care unii dintre noi suntem înzestrați încă de la naștere. Așadar, în cel mai recent spot (cel din 2011) nu avem de-a face cu o fetiță malefică a cărei plăcere morbidă este de a semăna discordie oriunde în calea ei, ci cu un genial tânăr regizor în devenire.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

__________________________________________________________________________________