28 April 2017

Zece reclame la parfumuri



__________________________________________________________________________________

 

Să vorbești despre un parfum având la dispoziție doar canalul vizual și pe cel auditiv nu e tocmai o treabă ușoară. Cu toate acestea, un produs de lux înseamnă în primul rând starea de spirit cu care-l asociem și, de aceea, marile branduri producătoare se întrec în a ne convinge că în fiecare sticluță elegantă sunt câțiva stropi din ceva inefabil. Cum martie e luna în care ne amintim să debordăm de feminitate (unde e cazul), n-ar strica să aruncăm o privire asupra câtorva reclame alese cu grijă:

 

10. Coco Mademoiselle

Primul spot publicitar o are în rol principal pe Keira Knightley drept tâlhar boem și variantă modernă a lui Gabrielle „Coco” Chanel. O vedem intrând prin efracție, apoi se dedă plăcerilor feminine, își face apariția la o petrecere elegantă și cu asta își declară în curând misiunea încheiată. Mai mult, faptul că Joss Stone împrumută clasicul „L.O.V.E” de la Nat King Cole nu face decât să pluseze alura ludică a scenariului.

Motivul pentru care a fost aleasă Keira? – arăta ca și cum s-ar fi potrivit la fel de bine într-o altă epocă. De altfel, prin detalii mărunte dar dese, regizorul evocă spiritul fondatoarei casei Chanel. De la vestimentația simplă de inspirație masculină pe care actrița o îndepărtează la început, la coafura acesteia, interiorul casei și prezența multiplelor oglinzi – toate ne amintesc de personalitatea celebrei creatoare de modă.

 

9. L (L.A.M.B.) de Gwen Stefani

Din multitudinea de esențe de vedete trebuia aleasă una. Când nu filmează videoclipuri cu o suită de fetițe asiatice sau nu se reunește cu restul membrilor din No Doubt, Gwen Stefani dictează noile tendințe în materie de modă, fiind proclamată un fel de guru în domeniu. Se înțelege că un parfum sub semnătura ei ar fi fost următorul pas logic. Spotul prin care l-a introdus este dominat de elementul primordial căruia îi avem de mulțumit pentru viață, de culori efervescente și Gwen, bineînțeles. Despre parfum – are o aromă proaspătă, revigorantă, miroase a citrice și Gwen Stefani.

 

8. Miss Dior Cherie

Nu e ieșit din comun ca un regizor de film să-și împrumute viziunea pentru a face un parfum să arate dezirabil. În cazul de față, Sofia Coppola – în calitate de expertă în pasteluri – a conceput pentru Dior o fantezie cochetă, francofilă și hazlie ce emană răsfăț feminin prin toți porii săi metaforici.

 

7. Ricci Ricci

Nina Ricci – un nume mare în ale parfumeriei – a lansat, nu demult, Ricci Ricci. Oricât de puțin ți-ar plăcea să-i pronunți numele, vine cu o reclamă simpatică ce schimbă un pic direcția generală a brandului. Ca să știm despre ce e vorba: Ricci Ricci a fost gândit pentru femei de 25-35 de ani aflate mereu pe fugă, sau pentru „eroina urbană”, așa cum o numesc cei ce-au conceput campania.

Că tot am amintit despre eroine – fotomodelul Jessica Stam poartă aici un fel de costum de Cat-Woman, dar răsare din partea superioară a ecranului precum Spider-Man. Protagonista e pusă pe șotii într-un peisaj pitoresc cu acoperișuri citadine. Undeva în fundal, zărim chiar Turnul Eiffel, un simbol destul de des întâlnit în publicitatea dedicată acestei categorii de produse. Apare și personajul masculin cu aspect hipsteresc. Ea îl momește, e expresivă, dispare și lasă în urma-i emblematica panglică roz cu reflexii metalice. Într-un cuvânt atotcuprinzător: pisiceală.

 

6. Ma Dame de Jean Paul Gaultier

Ca să ne distanțăm un pic de rochii elegante și reverii romantice, vom vorbi despre Ma Dame. După denumire, sună ca și cum ar fi conceput în mod special pentru muze. De știut e că Jean Paul Gaultier l-a creat pentru femeia androgină, independentă și asertivă, în speranța de a rupe tiparele învechite ale ideii pe care o avem despre feminitate. Așadar, Agyness Deyn, fotomodelul ales pentru campanie, rupe și taie la rândul ei într-o manieră simbolică de care post-modernismul ar fi mai mult decât mândru.

 

5. XX & XY – Hugo Boss

Cei de la Hugo Boss optează pentru pragmatism și ironie atunci când doresc să iasă în evidență. Prin urmare, ne oferă un scurt documentar pentru a observa cum decurg lucrurile atunci când ne punem feromonii la bătaie.

 

4. Love of Pink

În 2009, Lacoste ne-a cucerit prin marketing viral cu o campanie care a reluat povestea Cenușăresei moderne în ajun de Valentine’s Day. Totul a început în online cu povestea unui tânăr îndrăgostit și plin de zel în această privință. Numele lui era Kevin Polof. Într-o zi, Kevin a întâlnit pe tren o fată minunată – genul de fată pentru care te avânți într-un proiect epic de 20 de zile. Ea și-a uitat eșarfa roz în compartiment, iar el a uitat să-i ia datele de contact. Dar unde nu e prezență de spirit, rămâne loc pentru ambiție nesfârșită. Și, astfel, a demarat misiunea de a o regăsi, scop nobil pentru care s-a mobilizat întregul Bruxelles. Căutarea a devenit publică prin social media și s-a făcut văzută pe străzile orașului cu baloane, flori, eșarfe și umbrele – toate în culoarea emblematică a fetei ridicate la rang de creatură mitică.

În caz că vă făceați griji, vă asigur că s-a terminat cu bine atât pentru cei doi cât și pentru noul parfum lansat de Lacoste, extrem de bine primit ca urmare a acestor eforturi creative. Love of Pink este o mireasmă fructată ce se vrea a fi destinată unui public tânăr, feminin, ce debordează de vitalitate și energie – adeseori de natură romantică. Reclama de mai jos exprimă perfect ideea cu pricina: eroina noastră îndrăgostită se preumblă alene pe străzile din Cape Town ca desprinsă dintr-un vis dulceag și roz.

 

3. Midnight Poison – Dior

Și Eva Green e o Cenușăreasă, dar plămădită din altă materie primă estetică – mai puțin gingașă și grațioasă, mai mult haotică și… goth, presupun. Că face parte din aceeași poveste o garantează încălțările fabuloase, ceasul care „bate” miezul nopții și goana frenetică ce se instaurează preventiv. În mod distinct față de șpilul tradițional al acestei povești, Cenușăreasa de față nu se retrage în confortul propriului cămin. Ea se preschimbă subit într-o variantă nocturnă a personajului și se simte datoare față de public cu o succesiune de scene delirante, culminând cu o oscilare pe candelabru.

Punând cap la cap decorurile, cromatica întunecat-albăstruie, grimasele exuberante ale prințesei de servici și – mai ales – faldurile rochiei, compoziția are o atmosferă grandioasă și un efect pe măsură. Până și alegerea piesei de la Muse ca fundal sonor pare inspirată, indiferent cât de puțin flatante ar fi în mod normal versurile vis-a-vis de-un parfum. De altfel, umblă vorba că efectul olfactiv n-ar fi prea departe.

 

2. Chanel No. 5 – Le loup

Rămânem tot printre povești pentru circa 40 de secunde memorabile din 1998. Pe atunci, modelul/actrița Estella Warren își etala scufița omonimă pentru a doua oară sub îndrumarea regizorului francez Luc Besson.

În pas de dans – de unde ar trebui să deducem că era un pic dezorientată inițial – eroina noastră se strecoară cu un aer jucăuș într-un soi de încăpere secretă unde o mulțime de sticle din celebrul Chanel o așteptau ferecate. Ea alege tacticos una singură. Astfel înarmată, Scufița modernă reușește să pună lupul cu botul pe labe printr-un singur gest senzual. Nu numai atât – e pregătită să înfrunte tentațiile orașului pe care-l descoperim ca fiind – nu întâmplător – tocmai Parisul. Care va sa zică, parfumul are valențe de talisman protector.

Spotul prezentat reinterpretează povestea Scufiței Roșii pentru a aduce în discuție mitul erotic asociat acesteia. De unde până nu demult știam personajul său feminin ca docil, vulnerabil și credul, Chanel propune o variantă în care acesta deține controlul asupra propriei sexualități. În ceea ce privește publicul țintă, brandul constatase la momentul respectiv că acesta devine din ce în ce mai tânăr și își dorea să se reafirme ca fiind actual, în ciuda istoriei pe care o are în spate. Astfel, a decis să vină în întâmpinarea preferințelor pentru escapism și fantezie ale noii generații. Iar dacă vi s-a părut că vizionați un film grăbit de Tim Burton, asta se întâmplă fiindcă melodia de fundal a fost împrumutată de pe coloana sonoră a  lui „Edward Scissorhands”.

 

1. Chanel No. 5 – Train de Nuit

O alegere ușor de anticipat ar fi fost celebra reclamă din 2005 cu Nicole Kidman, a cărei poveste omagia subtil „Roman Holiday” cu Audrey Hepburn. Și totuși, opulența celui mai scump spot publicitar (sau scurt metraj, depinde cum vrei să-l privești) a devenit în scurt timp un pic nelalocul ei.

Audrey Tautou, prin naturalețea și candoarea ei, vizează un alt tip de clientelă, proiectează un nou tip de ideal al frumuseții. Rolul ei de ambasadoare a brandului era la momentul respectiv cu atât mai firesc cu cât o interpretase, nu demult, pe Coco Chanel însăși. Și astfel, colaborând încă o dată cu regizorul responsabil de „Amelie”, a luat ființă idila de pe Orient Express a cărei estetică are un nesfârșit potențial bântuitor. În ce măsură sunt gesturi romantice sau, din contră, sinistre – asta o decide fiecare pe cont propriu. Cert e că arată sublim și Billie Holiday sună la fel.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

__________________________________________________________________________________